niedziela, 31 lipca 2022

I ja tam byłam...  w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej - zwiedzałam nowo otwartą wystawę, podziwiałam, słuchałam, a wielobarwne tkaniny dwuosnowowe (60 tkanych dywanów), pochodzące z obszaru północno- wschodniej Polski, wyeksponowane w pomieszczeniach starego drewnianego dworu, opowiadały swoje historie...
Było przytulnie, ciepło i miło. Wyczuwalne było wzruszenie organizatorów, twórców wystawy, osób towarzyszących i zwiedzających oraz pań tkaczek, które zajmują się wytwarzaniem tkanin od pokoleń. 
 

2 komentarze:

  1. Lubię tkane z naturalnych surowców dywaniki, chodniczki, kilimy ... A te wzory i kolory mi bardzo odpowiadają. Tylko z Podkarpacia do Podlasie tak daleko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystawa ma być czynna do grudnia, a na terenie skansenu można wynająć pokój...
      http://www.skansen.bialystok.pl/dla-zwiedzajacych/wynajem-pokoi/

      Usuń