niedziela, 27 maja 2018


Bardzo bujna pora roku, pełna życia i uroku :)


12 komentarzy:

  1. Trochę mało deszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę mało, ale jak do tej pory mało też było burz, prognozy pokazują, że coś się zbliża...

      Usuń
  2. będą winogrona. byle późnym latem przerzedzić liście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przerzedzę, o ile... przypomnisz? W sumie, jako dobry sąsiad, mógłbyś.
      A wtedy, zaproszę na wino, albo na to co się nawinie ;)

      Usuń
    2. nastaw sobie powiadomienia w kalendarzu na koniec sierpnia i po kłopocie. a jeśli zostaną,to owoce będą mniej słodkie. szkoda marnować dobra - pewnie jakiś sąsiad wesprze, gdybyś zapomniała.

      Usuń
    3. I tu mam kłopot, nie mam kalendarza i nie mam w zwyczaju... żyję intuicyjnie, więc pewnie wyczuję, gdy nadejdzie pora. Ale koniec sierpnia - tyle mogę zapamiętać.
      Już pamiętam :)

      Usuń
    4. to proste - jak owoce złapią kolor, to można pozbyć się nadmiaru pędów i liści, żeby słońce karmiło owoce, a soki z ziemi nie szły po próżnicy. data jest wtórna - zobaczysz fioletowe, to pozwól słońcu je posłodzić, a liście na kompost. Puste pędy również.

      Usuń
    5. ooo, ciekawe, znasz się na tym... skąd ta wiedza? czyżbyś miał winnicę?
      hmm.. a przypadkiem... też jestem trochę w temacie, bo właśnie zamawiam deski na kompostownik :)

      Usuń
  3. moje winogrono także bujne.....mój perfekcjonista przerzedza ale one i tak się nie dają, winogrona powinno być sporo....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech żyje obfitość, niech nam służy, a liście możemy wykorzystać na gołąbki, czytałam, że najlepsze są młode - z czerwca i lipca.

      Usuń
  4. Naprawdę? O jejku... nie wiedziałam,że jadalne. To będzie wyżerka, bo mam trochę tego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam, ale może już przyszła pora na 'ten'... pierwszy raz. Już czerwiec :)

      Usuń