środa, 19 października 2016





Lubię koty. Lubię wracać tam gdzie byłam... Lubię łączyć. Przypomniała mi się moja ulubiona książeczka z czarno-białymi wierszykami Marcina Brykczyńskiego, książka o tytule "Czarno na białym". Ilustracje wykonał Janusz Stanny. A że czarno - białe koty od jakiegoś czasu, dziwnym trafem za mną chodzą, hmm...  wyciągnęłam ją z szuflady i pomyślałam, że się  jeszcze jednym wierszydłem podzielę. Mam nadzieję, że to wytrzymacie? ;)))

Wiersz połączył mi się z piosenką, którą śpiewa (czarno-biały) Maciej Balcar "Odwróceni":  
 
***
"I idąc tak przed siebie tam gdzie poniosą nogi
Być może się spotkamy gdzieś hen w połowie drogi."
***
Tak się składa, że bardzo często zachowujemy się jak koty z dzisiejszego wiersza.  Krążymy. Czasami warto okrążyć Ziemię, żeby się spotkać. Wyczekanych spotkań życzę... jeszcze tej jesieni :)

16 komentarzy:

  1. Pomimo przeróżnych przeciwności losu, które nam się przytrafiają, warto spotkać się w połowie drogi, by potem już nie musieć się rozstawać i by przez życie iść dalej razem. Piękny i mądry wiersz. Nie znałem go wcześniej, a teraz znam i to nie tylko jako tekst, ale i niesamowite ilustracje. Wszystko to bardzo pogodne, twórcze i pobudzające wyobraźnię. Dziękuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję SzczeRyS! Jak się zdecyduję na spacer wokół Ziemi, podrzucę Ci moje koty.
      Wiem, że będą w dobrych rękach ;)

      Usuń
  2. Dla przypomnienia DAR SPOTKANIA, na którym już byłaś (jako Komentator), a który tu idealnie pasuje do tematu.
    http://szczerys.blog.pl/dar-spotkania/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, z przyjemnością wróciłam do Twoich słów.
      Dziękuję za to SPOTKANIE, za wszystkie spotkania i czekam na kolejne :)

      Usuń
  3. Ostatnio przed centrum handlowym zaczepił mnie Niemiec. Zagaił po niemiecku, więc mu odpowiedziałem w tym języku. Nie wiem jak wyczuł, że rozumiem i mówię po niemiecku. Okazało się, że miał problem. W jego samochodzie padł akumulator i potrzebował pomocy. Nikt nie był w stanie mu pomóc, bo z nikim nie był w stanie się porozumieć. Spotykani ludzie nie mówili po niemiecku, a on nie znał polskiego ani angielskiego, zatem ja spadłem mu z nieba. Akurat szedłem, i to prosto na niego. Zadzwoniłem po pomoc drogową, wszystko załatwiłem i facet zadowolony mógł wrócić swoim samochodem do siebie do domu. To było niesamowite spotkanie, szczęście w nieszczęściu dla tego mężczyzny. Takie historie mi się przytrafiają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiem Twoimi słowami:
      "Los musi się czasami bardzo nakombinować i natrudzić, by postawić nas przed sobą i byśmy nawzajem zauważalnie zaistnieli w swoim życiu jako jakaś relacja."
      Niemcowi zepsuł samochód ;))

      Usuń
  4. Chwilami wydaje mi się, że wszystkich już spotkałam! W rzeczywistości, w świecie iluzji, w pamięci.
    Ksiżka o kotach śliczna i mądra.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno przewidzieć kto i czy(?) pojawi się na naszej drodze...

      https://www.youtube.com/watch?v=bQQR_Po67AQ

      Usuń
  5. Dla kociarzy i ich miłośników mam stronę do polecenia:
    http://www.kotlandia.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Noc i dzień

    Ona jest z czerni, on z bieli
    Biegną tą samą drogą,
    Lecz choć bardzo by chcieli,
    Spotkać się nie mogą.
    On wzdycha za odmianą
    I czasem tak narzeka:
    "Dlaczego zawsze rano
    Pani przede mną ucieka?"
    Ona na to z uporem
    Powtarza wciąż od nowa
    "Dlaczego zawsze wieczorem
    Pan się przede mną chowa?"

    Marcin Brykczyński

    OdpowiedzUsuń
  7. Koty to wdzięczny temat do wierszy i do bajek. Puszystość i tajemnica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się dobrze rozejrzymy, znajdziemy więcej wdzięcznych tematów: Twój temat:
      "Jak cudny jesienny winobluszcz stracił swą porywającą, zachwycającą urodę w ciągu tygodnia", bardzo mnie ujął. Bardzo. :)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi bardzo. Jak tu trafiłeś Mateuszu?

      Usuń
  9. „Kocham koty, ponieważ lubię swój dom; i krok po kroku stają się jego widzialną duszą. „
    Jean Cocteau

    OdpowiedzUsuń