niedziela, 27 stycznia 2019


"Kiedyś ludzie... tak się nie spieszyli i mieli dla siebie więcej czasu."


Jak pomyślałam, postanowiłam, tak zrobiłam. I bardzo mnie to cieszy.
  Zdobyłam książkę w wersji drukowanej i audiobooka, którego czyta sam Autor.  
Od pierwszych stron, słów, dźwięków... stwierdzam, że to wcale nie taka mała rzecz  :)

          Książeczka jest mała, małego formatu, druk zbyt drobny, ale estetycznie wydana, ze zdjęciami Frantiska Dostala... Polecam w wersji audiobooka. Słucham i śledzę tekst bez nadwyrężania wzroku.
Dzięki niej odnowiłam moje dawne postanowienie zapoznania się z literaturą czeską, a konkretnie 
z kolekcją 17 książek, na podstawie których powstały znane filmy. Pierwszy tom "Obsługiwałem angielskiego króla", autorstwa Bohumila Hrabala mam na półce. Pozostałe książki z filmem (kolekcja ukazała się w 2011r.) można jeszcze dorwać na allegro, chociaż... jak zdążyłam się zorientować, tom 2, Ota Pavel - "Śmierć pięknych saren", jest wyceniony stosunkowo wysoko... 

Jak pomyślałam, tak zrobiłam.

2 komentarze:

  1. Zanęciłaś mnie, lubię Szczygła a "Zrób sobie raj" mam na własność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam audiobooka. Długo jeżyłam się do dźwiękowej formy, bo zdecydowanie lubię papier i ciszę, ale jak wiadomo, wszystko się zmienia. I we mnie też.... :)

      Usuń